Aktualności
2021-11-02
Wsparcie dzieci z rodzin popegeerowskich w rozwoju cyfrowym „Granty PPGR”
Wnioski należy złożyć do 4 listopada 2021 r.
W związku z ogłoszonym naborem „Cyfrowa Gmina - Wsparcie dzieci z rodzin popegeerowskich w rozwoju cyfrowym – „Granty PPGR”, Gmina Zduny przygotowuje się do złożenia wniosku.
Celem programu jest wsparcie rodzin popegeerowskich z dziećmi w zakresie dostępu do sprzętu komputerowego oraz dostępu do Internetu.
Wsparcie otrzymać mogą osoby które spełniają łącznie następujące warunki :
- dziecko/ uczeń pełnoletni zamieszkuje miejscowość lub gminę, w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane Państwowe Przedsiębiorstwo Gospodarki Rolnej,
- dziecko/ uczeń pełnoletni jest członkiem rodziny (krewnym w linii prostej) osoby, która to pracowała niegdyś w zlikwidowanym Państwowym Przedsiębiorstwie Gospodarki Rolnej i zamieszkiwała w miejscowości lub gminie objętej PPGR (tj. rodzicie, dziadkowie, pradziadkowie/ opiekun prawny),
- dziecko/ uczeń pełnoletni nie otrzymał na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), komputera stacjonarnego lub przenośnego będącego laptopem zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.
Dofinansowanie będzie można otrzymać na:
- sprzęt komputerowy z urządzeniami peryferyjnymi i akcesoriami oraz niezbędnym oprogramowaniem, umożliwiających pracę zdalną, w tym niezbędne akcesoria i oprogramowanie dla osób z niepełnosprawnościami (w wyjątkowych przypadkach możliwy jest zakup komputera powyżej 3,5 tys. zł oraz tabletu powyżej 1,5 tys. zł, niezbędne będzie uzasadnienie przez Wnioskodawcę wysokości kosztów zakupów takiego sprzętu);
- ubezpieczenie zakupionego sprzętu komputerowego;
- usługę zapewniającą dostęp do Internetu na sprzęcie komputerowym zakupionym w ramach projektu, w przypadku gdy opiekun prawny w oświadczeniu wskaże na brak możliwości zapewnienia usługi dostępu do Internetu.
Termin składania oświadczeń – 4 listopada 2021 r.
Miejsce składania oświadczeń – sekretariat Urzędu Miejskiego w Zdunach, ul. Rynek 2,
63-760 Zduny
Dokumenty jakie należy złożyć:
- Oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego - Grant PPGR wraz z załącznikami.
- Oświadczenie składane we własnym imieniu- osoba pełnoletnia - Grant PPGR wraz
z załącznikami. - Oświadczenie o wyborze sprzętu.
Szczegóły dotyczące projektu znajdują się pod adresem:
https://www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr
W przypadku pozyskania grantu, Gmina Zduny zakupi sprzęt komputerowy i przekaże go osobom, które spełniły wymogi otrzymania wsparcia.
W sytuacji nie otrzymania dofinansowania, projekt nie będzie realizowany.
Fot.: gov.pl