plik foto id: 1400520950

Aktualności

2021-11-02

Cyfrowa Gmina - Wsparcie dzieci z rodzin popegeerowskich w rozwoju cyfrowym „Granty PPGR”,

Wsparcie dzieci z rodzin popegeerowskich w rozwoju cyfrowym „Granty PPGR”

Wnioski należy złożyć do 4 listopada 2021 r.

W związku z ogłoszonym naborem „Cyfrowa Gmina - Wsparcie dzieci z rodzin popegeerowskich w rozwoju cyfrowym – „Granty PPGR”, Gmina Zduny przygotowuje się do złożenia wniosku.

Celem programu jest wsparcie rodzin popegeerowskich z dziećmi w zakresie dostępu do sprzętu komputerowego oraz dostępu do Internetu.

Wsparcie otrzymać mogą osoby które spełniają łącznie następujące warunki :

  1. dziecko/ uczeń pełnoletni zamieszkuje miejscowość lub gminę, w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane Państwowe Przedsiębiorstwo Gospodarki Rolnej,
  1. dziecko/ uczeń pełnoletni jest członkiem rodziny (krewnym w linii prostej) osoby, która to pracowała niegdyś w zlikwidowanym Państwowym Przedsiębiorstwie Gospodarki Rolnej i zamieszkiwała w miejscowości lub gminie objętej PPGR (tj. rodzicie, dziadkowie, pradziadkowie/ opiekun prawny),
  1. dziecko/ uczeń pełnoletni nie otrzymał na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), komputera stacjonarnego lub przenośnego będącego laptopem zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.

Dofinansowanie będzie można otrzymać na:

  • sprzęt komputerowy z urządzeniami peryferyjnymi i akcesoriami oraz niezbędnym oprogramowaniem, umożliwiających pracę zdalną, w tym niezbędne akcesoria i oprogramowanie dla osób z niepełnosprawnościami (w wyjątkowych przypadkach możliwy jest zakup komputera powyżej 3,5 tys. zł oraz tabletu powyżej 1,5 tys. zł, niezbędne będzie uzasadnienie przez Wnioskodawcę wysokości kosztów zakupów takiego sprzętu);
  • ubezpieczenie zakupionego sprzętu komputerowego;
  • usługę zapewniającą dostęp do Internetu na sprzęcie komputerowym zakupionym w ramach projektu, w przypadku gdy opiekun prawny w oświadczeniu wskaże na brak możliwości zapewnienia usługi dostępu do Internetu.

Termin składania oświadczeń –  4 listopada 2021 r.

Miejsce składania oświadczeń – sekretariat Urzędu Miejskiego w Zdunach,  ul. Rynek 2,
63-760 Zduny

Dokumenty jakie należy złożyć:

  1. Oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego - Grant PPGR wraz z załącznikami.
  2. Oświadczenie składane we własnym imieniu- osoba pełnoletnia - Grant PPGR wraz
    z załącznikami.
  3. Oświadczenie o wyborze sprzętu.

Szczegóły dotyczące projektu znajdują się pod adresem:

https://www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr

 

W przypadku pozyskania grantu, Gmina Zduny zakupi sprzęt komputerowy i przekaże go osobom, które spełniły wymogi otrzymania wsparcia.

W sytuacji nie otrzymania dofinansowania, projekt nie będzie realizowany.

 

Fot.: gov.pl