UWAGA ! PRZYMROZKI /1
IMGW-PIB OSTRZEGA:
 

od godz. 21:00 dnia 18.04.2024 r. do godz. 08:00 dnia 19.04.2024 r.

Prognozowany jest spadek temperatury powietrza do około -3oC, przy gruncie do -6oC.

Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska: 80%

Wszelkie informacje dotyczące zagrożenia życia i zdrowia należy przekazać niezwłocznie do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Krotoszynie tel. 47/771-81-10 lub alarmowy 112, a  w godzinach pracy Urzędu Miejskiego - Gminne Centrum Zarządzania Kryzysowego (tel. 62 721 50 01, wew. 17), w dni wolne od pracy oraz niedziele i święta tel. dyżurny 784 095 396.

Aktualności

2018-07-30

Kobieta w trakcie robienia zdjęcia

Konkurs fotograficzny o nagrodę Marszałka Województwa Wielkopolskiego

Rusza 4. edycja konkursu dla miłośników fotografii i aktywnego wypoczynku wśród wielkopolskich atrakcji

Uchwałą Nr 5647/2018 z dnia 26 lipca 2018 r. Zarząd Województwa Wielkopolskiego ogłosił 4. edycję Konkursu Fotograficznego o Nagrodę Marszałka Województwa Wielkopolskiego.

Podobnie jak w latach poprzednich Konkurs adresowany jest do szerokiego grona miłośników fotografii i aktywnego wypoczynku wśród wielkopolskich atrakcji - zarówno tych turystycznych, przyrodniczych, jak i historyczno-kulturowych. Aby wziąć w nim udział wystarczy zgłosić swoją pracę konkursową (zestaw 3 fotografii) do jednej z trzech kategorii:

  1. Zabytkowe obiekty - zdjęcia ukazujące ruchome (np. parowozy, drezyny) i nieruchome (np. zamki, pałace, dwory, kościoły, klasztory, skanseny, muzea, ratusze, kopalnie, fabryki) obiekty posiadające wartość historyczną, artystyczną, naukową czy emocjonalną (zdjęcia z zewnątrz, jak również wnętrz); również pejzaże obejmujące zabytkowe obiekty;
  2. Atrakcje przyrodnicze - zdjęcia ukazujące najcenniejsze okazy wielkopolskiej flory i fauny, niepowtarzalne krajobrazy/pejzaże;
  3. Wydarzenia - zdjęcia dokumentujące imprezy, akcje, wystawy plenerowe, festiwale, rajdy etc., o charakterze turystyczno-rekreacyjnym, kulturowym, historycznym.

 

Co ważne – do Konkursu mogą zostać zgłoszone zdjęcia wykonane w Wielkopolsce w latach 2016-2018.

Prace zgłoszone do Konkursu oceniane będą przez Kapitułę, w skład której wchodzą::

  • Tomasz Wiktor - Przewodniczący Kapituły, Dyrektor Departamentu Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego,
  • Andrzej Kaleniewicz - Kierownik Oddziału Turystyki Departamentu Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego,
  • Jacek Cieślewicz - specjalista ds. promocji internetowej w Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej; współautor bloga Wielkopolska Nieznana,
  • Jerzy Sznajder - fotograf, organizator plenerów fotograficznych w Nadwarciańskim Parku Krajobrazowym; Wiceprezes PTTK o/ Konin; Autor przewodników i albumów o tematyce turystycznej,
  • Zbigniew Szmidt - fotograf; Członek Wielkopolskiego Klubu Publicystów Krajoznawczych; Autor tekstów i zdjęć do przewodników o Wielkopolsce.

Dla laureatów najlepszych prac przewidziano atrakcyjne nagrody finansowe o łącznej wartości 15.000 zł (suma nagród we wszystkich konkursowych kategoriach):

  • I nagroda – 2.500 zł,
  • II nagroda – 1.500 zł,
  • III nagroda – 1.000 zł.

Prace konkursowe należy zgłaszać do 7 września 2018 r. za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie www.fotokonkurs.wielkopolskie.pl.

Szczegółowe informacje dotyczące warunków udziału w Konkursie zawarte są w Regulaminie.

We wszystkich wcześniejszych edycjach Konkursu wzięło udział 317 osób. Łącznie zostało zgłoszonych 487 prac konkursowych, czyli 1461 fotografii. Wśród najlepszych znalazły się obiekty i wydarzenia ze Szlaku Piastowskiego. Wszystkie nagrodzone prace można obejrzeć na stronie internetowej Konkursu.

Obsługę konkursu prowadzi:

Departament Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego – tel. +48 61 626 68 59,              e-mail: turystyka@umww.pl.

 

Informacja o konkursie