Aktualności

2018-02-26

Zdemontują i odbiorą azbest

Rusza drugi etap akcji

Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Krotoszynie zwraca się z prośbą do mieszkańców powiatu krotoszyńskiego o zgłaszanie się na swoim terenie do poszczególnych urzędów miast i gmin, by złożyć wniosek na wykonanie usługi  demontażu i  usunięcia lub tylko usunięcia wyrobów zawierających azbest, zgromadzonych na terenie swojej posesji.

Zgłaszać możemy od zaraz nie czekając na wyłonienie wykonawcy.

Zgodnie z zatwierdzonym „Regulaminem” Zarządu Powiatu Krotoszyńskiego wnioski będą przyjmowane przez poszczególne gminy do końca sierpnia każdego roku.

Do wniosku należy dołączyć:

  • wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych,
  • dokument potwierdzający tytuł prawny do dysponowania nieruchomością lub pisemną zgodę właściciela nieruchomości do udziału w Programie w przypadku umowy najmu, dzierżawy bądź innej umowy,
  • kopię złożonego wniosku o zgłoszenie robót niewymagających pozwolenia na budowę (wymiana pokrycia dachowego lub rozbiórka) bądź kopię pozwolenia na budowę lub rozbiórkę wydanych przez Starostę Krotoszyńskiego w przypadku zgłoszenia wniosku na demontaż, transport i utylizację.

W roku 2017 zebraliśmy ponad 727 ton azbestu, który został zutylizowany na składowisku odpadów. W tym roku zostanie przyznana dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu oraz dodatkowo zostanie udzielona dotacja z poszczególnych gmin powiatu krotoszyńskiego w wysokości 155 tys. zł. Jest szansa, by jak najwięcej usunąć odpady bardzo niebezpieczne dla zdrowia ludzi , jakim są płyty eternitu, zawierające azbest. Do końca stycznia 2018 roku ilość kg azbestu zgłoszonego do usunięcia w poszczególnych gminach jest następująca :

♦ gmina Kobylin                - 54 580 kg (odbiór)            -

♦ gmina Koźmin Wlkp.     – 87 530 kg (odbiór)   + 3 942 kg ( demontaż)

♦ gmina Krotoszyn            -  10 640 kg (odbiór)   + 3 840 kg ( demontaż)

♦ gmina Rozdrażew           -  14 290 kg (odbiór)           -

♦ miasto Sulmierzyce        -  26 384 kg (odbiór)   +12 304 kg ( demontaż)

♦ gmina Zduny                  -    8 896 kg (odbiór)   +37 536 kg ( demontaż)

                                             ………………………………………………..

                              Razem   202 320 kg (odbiór) +57 622 kg ( demontaż) = 259 942 kg